Hulpmiddelen

Home/Hulpmiddelen
Hulpmiddelen 2017-05-05T11:52:00+00:00

Wilt u snel en eenvoudig hulpmiddelen bestellen dan kunt U zelf contact opnemen met Medipoint om uw hulpmiddelen te bestellen op tel. nr. 088 – 10 20 100.
maandag t/m vrijdag: 8:00 – 17:00
zaterdag: 8:30 – 17:00
zondag: gesloten

Zorg dan wel dat u uw verzekeringspasje en BSNnr. bij de hand heeft.

Meestal worden de benodigde hulpmiddelen vergoed door uw zorgverzekeraar. (informeer hier naar bij het bestellen)

Wilt u hulp bij het bestellen van hulpmiddelen dan kan ZorgPlus u hier ook bij helpen.
Onze partner Medipoint levert de voor u benodigde hulpmiddelen zoals:

  • Bedden / matrassen en toebehoren
  • Rolstoelen, toiletstoelen, toiletverhogers, douchestoel, tillift, e.d.

Soms zijn er gegevens nodig als lengte, gewicht, leeftijd e.d. om de juiste hulpmiddelen te kunnen leveren.

Hoe bestel ik hulpmiddelen?

Wanneer u hulpmiddelen nodig heeft dan kunt u tijdens kantoortijden contact met ons opnemen. U hoeft nergens lid van te zijn en ook al ontvangt u geen hulp of zorg van ons, wij regelen graag uw hulpmiddelen. Om deze hulpmiddelen te kunnen bestellen hebben wij wel enkele gegevens van u nodig zoals uw naam, BSNnr, geboortedatum, adres en telefoonnummer.       Voor sommige hulpmiddelen zijn lengte en gewicht van belang.

Hulpmiddelen via zorgverzekeraar

Uw zorgverzekering vergoed hulpmiddelen die u nodig heeft voor behandeling, verpleging, revalidatie en verzorging. Bijvoorbeeld een verstelbaar bed of een speciaal matras wanneer u langdurige bedrust nodig heeft. Voor meer informatie hierover neemt u contact op met uw zorgverzekeraar en/of ZorgPlus. ZorgPlus bestelt voor u bij Medipoint de benodigde hulpmiddelen.

Hulpmiddelen via gemeente

Hebt u een hulpmiddel nodig om thuis zelfstandig te kunnen blijven wonen? Of om u in huis en daarbuiten goed te kunnen verplaatsen? Deze hulpmiddelen krijgt u van de gemeente (vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)). Voorbeelden van hulpmiddelen die u blijvend nodig kunt hebben zijn een rolstoel, traplift of een elektrische deuropener. Voor meer informatie kunt u terecht bij het Wmo-loket van uw gemeente.

Personen alarmering

1. De alarmering van een mantelzorger. Met het toestel de FX3850 die u eenmalig aanschaft maakt het toestel na het drukken op de alarmknop verbinding met 1 van 3 door u van te voren ingestelde mantelzorgers.  Klik hier voor de folder en de prijzen van de FX3850.

2. De 24 uurs alarmopvolging door professionele verzorgenden is mogelijk door de samenwerking met Sensire thuiszorg. Voor informatie over de mogelijkheden en prijzen kunt u bellen met Sensire op nr. 0900-8856 (10 ct/min) of u kunt mailen naar info@sensire.nl.

Met de installatie van de Tunstall caresse lite die is aangesloten op een professionele meldbank met verpleegkundige, zal altijd de juiste hulp ingezet worden. Met een druk op de knop maakt het toestel een “spreek-luister” verbinding tot stand. Klik hier voor de folder en prijzen van Tunstall caresse lite.

Zijn alle medische hulpmiddelen opgenomen in het basispakket?

Hebt u hulpmiddelen nodig voor behandeling, verpleging, revalidatie of verzorging? Dan krijgt u deze vergoed uit het basispakket. ZorgPlus vraagt deze aan bij Medipoint.  Zorgverzekeraars vergoeden eenvoudige loopmiddelen, zoals krukken of een rollator niet. Hebt u blijvend hulpmiddelen nodig na 26 weken, bijvoorbeeld vanwege een handicap? Dan krijgt u deze meestal van uw gemeente.

Eenvoudige loophulpmiddelen niet meer vergoed

Eenvoudige loophulpmiddelen, zoals rollators, krukken en looprekken, zitten vanaf 2013 niet meer in het basispakket van de zorgverzekering. U kunt deze hulpmiddelen zelf kopen of huren. Bijvoorbeeld bij een thuiszorgwinkel. Het is ook mogelijk dat uw zorgverzekeraar deze hulpmiddelen heeft opgenomen in een aanvullende verzekering. Vraag dit na bij uw zorgverzekeraar.

Kunt u deze hulpmiddelen niet zelf betalen? Dan komt u misschien in aanmerking voor bijzondere bijstand. Neem hiervoor contact op met uw gemeente.